در قسمت Home، می توان وضعیت Google Analytics را در یک بازه زمانی معین، مشاهده نمود.
در این قسمت می توان اطلاعاتی نظیر: تعداد کاربران مشاهده کننده سایت و اینکه چند درصد بیشتر یا کمتر شده اند (Users)، تعداد Session های برقرار شده با سایت (Sessions)،نرخ پرش سایت (Bounce Rate) و مدت زمان برقراری Session ها (Session Duration) نمایش داده می شود.
نکته: منظور از پرش، کاربرانی هستند که با مشاهده صفحه اول سایت، از سایت خارج شده اند.
در هنگام نمایش یک گزارش، در قسمت سمت راست و بالای گزارش، با کلیک بر روی تاریخ، می توان بازه زمانی مورد نظر برای آن گزارش را تعیین نمود. همچنین با زدن چک مارک Compare در این قسمت، می توان آن گزارش را در دو بازه مورد نظر، مقایسه نمود.
در یک گزارش، می توان با کلیک بر روی Add Segment، قسمت های مورد نظر را به گزارش اضافه کرد.
نکته: در صورتیکه کاربر با تایپ URL وارد سایت شود، به این نوع ترافیک، ترافیک مستقیم یا Direct Traffic گفته می شود.
در یک گراف نیز می توان تعیین نمود که نحوه نمایش آن گراف به چه نحوی باشد.
گزارشات:
در قسمت Home، می توان گزارشات کلی از قسمت های مختلف سایت را مشاهده نمود.
نمودار اول، مربوط به بررسی رفتاری کاربرانی است که به سایت مراجعه کرده اند.
در این نمودار تعیین می شود که در یک بازه زمانی معین، چه تعداد کاربر وارد سایت شده اند و چه افزایش یا کاهشی داشته است (Users)، میزان فروش سایت چه میزان بوده است (Revenue)، درصد کابرانی که خرید کرده اند (نسبت به تمام کاربران) (Conversion Rate) و اینکه چه میزان Session با سایت برقرار شده است یا به عبارت دیگر، چه میزان کلیک بر روی سایت انجام شده است (Sessions)
نکته: اگر یک کاربر در یک روز، بیش از یک بار وارد سایت شده باشد (مثلا” دو بار)، یک User محسوب می شود که دو Session داشته است.
در داخل کادر آبی رنگ، وضعیت سایت به صورت “در لحظه” نمایش داده می شود.
همچنین در این قسمت تعیین می شود که کاربران از چه صفحاتی بازدید کرده اند و تعداد مشاهده صفحات بر اساس دقیقه، چه میزان بوده است.
در گزارش زیر، کانال هایی که کاربران از طریق آنها وارد سایت شده اند، تعیین می گردد.
این کانال ها عبارتند از:
Organic Search: به معنای ورود به سایت از طریق کلیک بر روی نتایج جستجو در موتورهای جستجو است.
Referral: به معنای ورود به سایت از طریق Back Link است.
Direct: به معنای ورود به سایت از طریق تایپ URL سایت است
Social: بازدید هایی است که از طرف شبکه های اجتماعی به دست آمده است.
در Source/Medium TAB، می توان مشاهده کرد که Source هر کانال چه بوده است. به طور مثال منظور از: google/organic آن است که یک کانال Organic که منبع آن موتور جستجوی Google است.
در Referral TAB، می توان سایت های که از طریق Back Link آنها سایت مورد بازدید قرار گرفته است، مشاهده نمود
در گزارش بعدی، روند مراجعات کاربران وفادار به سایت (کاربرانی که در یک مقطع زمانی، بیش از یک بار به سایت مراجعه می کنند)، در یک مقطع زمانی، به تفکیک روز، هفته و ماه، نمایش داده می شود.
در گزارش بعدی، درصد مراجعه به تفکیک هفته نمایش داده می شود.
در نمودار بعد، میزان مراجعه کاربران به سایت، به تفکیک ساعت نمایش داده می شود
در نمودار بعد، درصد Session های برقرار شده با سایت، به تفکیک کشور، نمایش داده می شود
و در نمودار بعد، درصد مراجعه به سایت، به تفکیک دستگاه مورد استفاده و در یک پریود زمانی معین و نیز درصد رشد آن در مقایسه با پریود زمانی مشابه قبلی، نمایش داده می شود.
در قسمت بعد، صفحاتی از سایت که مورد بازدید قرار گرفته اند، نمایش داده می شود.
در نمودار بعدی، میزان تحقق اهداف مشخص شده برای سایت، نمایش داده می شود.
در نمودار بعدی، میزان تاثیر گذاری کمپین های Google AdWords در سایت نمایش داده می شود
در نمودار بعد، محصولات فروش رفته در سایت و تعداد آنها نمایش داده می شود.
در انتهای هر نمودار، یک لینک وجود دارد که با کلیک بر روی آن، گزارش اصلی که آن نمودار بر اساس آن ایجاد شده است، مشاهده می شود.