نکاتی دیگر از SEO:
مطابق مستند Google SEO Starter Guide 2017، ایجاد محتوای قانع کننده و مفید، وب سایت را بیش از هر عامل دیگری در بحث SEO، تحت تاثیر قرار خواهد داد.
برعکس این مورد نیز وجود دارد. یعنی وب سایت هایی که قوانین گوگل را، نظیر عدم کپی کردن محتوا از سایر وب سایت ها، رعایت نمی کنند، از سوی گوگل مورد مجازات قرار می گیرند. این کار مطابق مستند ۲۰۱۶ گوگل انجام می گیرد.
مطابق ویدئوی زیر، مشاهده می کنید که گوگل چگونه عملیات ایندکس صفحات وب سایت ها را انجام می دهد و بر چه مبنایی وب سایت ها را در نتایج جستجو ظاهر می کند:
https://www.aparat.com/v/i7fst
جان مولر، یکی از مدیران ارشد گوگل، می گوید: “اینکه کاربران فرم های وب سایت شما را پر می کنند و یا در خبرنامه شما عضو می شوند، نشاندهنده آن است که شما در مسیر درستی گام بر می دارید (مستند ۲۰۱۵ گوگل)” یعنی تعداد کاربرانی که فرم های وب سایت را پر می کنند یا در خبر نامه وب سایت عضو می شوند، از نظر گوگل مهم است. و این مهم به دست نمی آید مگر با محتوای جذاب، به روز و اقناع کننده برای کاربران
تجربه کاربران، البته تنها منحصر به محتوای سایت نیست، عوامل دیگری نیز در این مهم دخیل هستند. مثلا” سرعت کند Load شدن صفحات سایت، یک تجربه بد کاربری به حساب می آید. از نظر گوگل، صفحاتی که دارای تبلیغات زیادی هستند نیز، یک تجربه بد کاربری محسوب می شوند.
یکی از سخنگویان گوگل به نام “مایل اوهای” می گوید: “بطور کلی رتبه بندی فرآیندی ظریف است و بیش از ۲۰۰ پارامتر در این زمینه وجود دارد”
از نظر گوگل موفقیت در بازاریابی در سال ۲۰۱۸ شامل: سرمایه گذاری در محتوای با کیفیت بالا در صفحات، معماری بهتر وب سایت، قابلیت استفاده بهتر و تکنیک های بازاریابی اینترنتی “مشروع” است.
استراتژی موفق چیست؟
برقراری ارتباط با کاربران (یعنی وب سایت نباید یک کانال یک طرفه باشد)، جلب اعتماد آنها و کسب محبوبیت و کمک به کاربر برای به پایان رسانیدن کاری که به آن منظور به وب سایت مراجعه کرده است (ممکن است فقط خرید نباشد)
در کنار این موارد، افزودن محتوای جذاب و مفید و رضایت طولانی مدت کاربر، از دیگر مواردی معین در استراتژی موفق است.
مارکوس شریدان، معلم افسانه ای بازاریابی اینترتی، می گوید: “بهترین ابزار فروش در جهان، محتوای عالی است”
بهترین شاخص ها برای محتوای موفق، عبارتند از:
– زمان ماندن در صفحه
– بازدید از صفحه
– به اشتراک گذاری اجتماعی
– بازدید کنندگان جدید/بازگشتی
– مکالمات
– مشاهده محتوا
– نرخ کلیک
– عمق اسکرول
– سرعت اسکرول
تمرکز گوگل بر چیست؟
جان مولر در این زمینه می گوید:”محتوای با کیفیت بالا، چیزی است که من بر روی آن تمرکز می کنم. من تعداد زیادی از وبلاگ های SEO را مشاهده می کنم که در مورد تجربه کاربر صحبت می کنند و من فکر می کنم موضوع خوبی برای تمرکز بر روی آن است. ما می خواهیم محتویاتی را که برای کاربران گوگل مفید است، رتبه بندی کنیم و اگر محتوای شما واقعا مفید باشد، پس ما می خواهیم آن را رتبه بندی کنیم (مستند ۲۰۱۶ گوگل)”
گوگل می گوید: ” اگر شما یک کسب و کار واقعی هستید که در نظر دارد با تکیه بر ترافیک طبیعی، یک نام تجاری آنلاین ایجاد کند، نمی توانید از روش های SEO کلاه سیاه استفاده کنید. بازیابی سایتی که از روش SEO کلاه سیاه استفاده می کرده است، زمان طولانی می برد و بدون اخذ جریمه ممکن نیست”
مایل اوهای می گوید:”محتوا و ارتباط، هنوز اصل هستند”
یک نکته مهم:
در حال حاضر، گوگل تصمیم دارد بر رتبه بندی سایت ها، بر مبنای تجربه موبایل آنها، تمرکز کند. کسب وکارها باید واقعا” بر روی سریعترین و در دسترس ترین سرویس های دسکتاپ و موبایل، کار کنند. در غیر اینصورت رقابت آنها به خطر خواهد افتاد. و گوگل صفحات رقبا را بالاتر نمایش خواهد داد.
یک نقل قول مهم از گوگل:
QUOTE: “If A Page Exists Only To Make Money, The Page Is Spam” GOOGLE
اگر یک صفحه فقط برای پول ایجاد شود، از نظر گوگل این صفحه، هرزنامه است.