۱۸- در هر محتوای سایت، باید به محتوای مرتبط، در سایت های داخلی و خارجی، لینک داده شود.
۱۹- در سایت باید از یک سیستم ناوبری ساده استفاده شود. به نحوی که کاربر برای دستیابی به محتوای مورد نظر، با کمترین پیچیدگی مواجه شود.
۲۰- سایت باید با سرویس آنلاین سازمان W3C به آدرس: http://validator.w3.org، به منظور استاندارد بودن کدهای آن، چک شود و در صورت وجود Error، این Error ها باید رفع شود.
۲۱- در صفحات وب سایت، اولویت باید به محتوا داده شود و تبلیغات و Pop-Up های مزاحم، به خصوص هنگام مشاهده سایت با موبایل، که سبب عصبانیت کاربر می گردد، نباید وجود داشته باشد و یا باید حذف شود
۲۲- توصیه های تکنیکی گوگل در مورد SEO رعایت شود. برای مشاهده این توصیه ها می توان به آدرس:
https://support.google.com/webmasters/answer/7451184?hl=en مراجعه نمود.
۲۳- باید از اینکه صفحات وب سایت بر روی موبایل و دسکتاپ، به سرعت Load می شوند، اطمینان حاصل نمود.
۲۴- اگر برای لینک دادن به وب سایت های دیگر، از کوتاه کننده های لینک، مانند Bitly استفاده می کنیم، باید با استفاده از اکانت حرفه ای اینگونه وب سایت ها، لینک های کوتاه شده سفارشی سازی شده ایجاد کنیم. به نحوی که در لینک های کوتاه شده، از کلمات کلیدی مورد استفاده در سایت، استفاده شود.
۲۵- برای نشان دادن دیتا در یک صفحه، از لیست ها و جداول HTML استفاده شود.
۲۶- بطور کلی باید اطمینان حاصل نمود که تمامی بلوک های اصلی محتوا، در تمامی صفحات، از کیفیت بالایی برخوردار هستند
۲۷- مالکیت دامین وب سایت، Copy Right و جزئیات تماس، باید در سایت نمایش داده شود.
۲۸- محتوای سایت، باید در شبکه های اجتماعی، با لینک به سایت، به اشتراک گذاشته شوند.
۲۹- گرفتن لینک از وب سایت های معتبر (در ابتدای کار، رایزنی با مدیران این وب سایت ها برای قرار دادن لینک عظام آنلاین در آنها، راهگشا است)
۳۰- نظارت دقیق بر محتوای تولید شده توسط کاربران یا مدیران سایت
۳۱- توجه فراوان به مسائل امنیتی (مثلا” پیاده سازی https)، امن بودن سایت، یکی از فاکتور های مهم در SEO است.
۳۲- کلمات کلیدی باید طوری انتخاب شود که رقابت بر روی آنها کم باشد. مثلا” اگر محتوا در مورد امنیت سایت باشد، تنها استفاده از کلمه امنیت به عنوان کلمه کلیدی، در رقابت با سایت های دیگر، شانس کمتری دارد. اگر در کنار کلمه امنیت، از عبارت “امنیت سایت”، به عنوان کلمه کلیدی استفاده شود، شانس ظاهر شدن در آن صفحه در نتایج جستجو، در رقابت با سایت های دیگر، افزایش میابد.
۳۳- چند زبانه بودن سایت، یکی از نکات مثبت در ارتقا رتبه سایت از نظر موتورهای جستجو است.